dimarts, 12 d’abril del 2011

EL FORN - EL CORTÉS- EL FORN

Diumenge 10 d'abril, em llevo, aixeco la persiana i dic: "mira no farà tanta calor com ahir, està tapadot" perfecte per anar d'excursió i una excursió llargueta.


Preparo motxilla, pals, mapa, ampolla d'aigua, dues taronges i varies galetes. Apa-li, pujo al cotxe i faig camí cap al Forn.


Van ser uns 12km de ruta i 4h d'intensa calor!




Deixo el cotxe al Forn. Enfilo enmig del bosc fins trobar el camí de la serreta. Uns 3km a peu plà ple de bassals. Arribo a terra blanca i, com sempre que sóc aquí, tinc la temptació d'anar cap a St Elies. Aquest cop les ganes de repetir nou camí i descobrir nous llocs poden amb mi. Enfilo cap a El Cortés, pel camí que en segueix la riera.


Passo la pedrera i trobo un camí que baixa cap a l'esquerra, suposo que anirà a parar al riu...hi baixo. A poc més de 400m ja sóc a baix. Un petit rierol molt cabalós enmig d'un plà ple d'ortigues. Travesso el riu en veure una fita i m'aventuro per l'altra riba fins que ..és inútil continuar! No vull acabar amb la cama plena de butllofes; i a més no hi ha camí. Torno enrera i pujo fins a l'encreuament que havia deixat. Enfilo amb una calor no massa normal cap a El Cortés. Uns zig-zags que no s'acaben mai fins que ja veig la casa dalt a l'esquerra, tot just quan apareix davant meu el cartell, o bé Coll d'Uixola o bé cap a St Elies. Ara és el moment perfecte per a fer una paradeta; fa dues hores que camino i una taronja em ve de gust. Miro el mapa. Si segueixo per coll d'Uixola, per pujar cap al Sui, haig de fer una volta considerable, i si tiro cap a St Elies, abans d'arribar a la font m'hi puc desviar. Faig això últim, camí cap a st Elies. Un camí pesat, suposo jo per la calor; i una sorpresa enmig, una serp que amaga el cap sota una pedra. AIXXX!!! no m'agraden les serps. Mentre se'm passaven mil coses pel cap, encara vaig tenir la sang freda de treure la càmara i fer-li una foto i marxar, gairebé corrents!


Crec que això va ser el detonant, vaig decidir baixar camí de St. Elies, cap avall. I bingo, al camí de la serreta una altra sorpresa, una altra serp, aquest cop més gran i aquest cop morta aixafada.


O va ser una cosa extraordinària perquè feia molta calor o... ja m'hi heu vist prou aquella hora per allà!